02 32 95 65 38 Correspondante SMAI

• Thèmes de recherche: Compressed sensing et applications, méthodes multi-échelles et applications, analyse des images, théorie des ondelettes, frames.
  • Collaborations: Le2I Univ Bourgogne, LJK Grenoble 1, Univ. d'Etat Moscou Lomonossov (Russie)
  • Encadrement doctoral : Qinglin Lu (Cifre, avec Le2i, U. Bourgogne)
  • Enseignement: Génie Mathématique : Analyse Numérique et Analyse Fonctionnelle en GM3 et Compressive sensing (GM5), et TD STPI (en anglais).
  • Activité administrative: Responsable de la 3ème année du Département Génie Mathématique depuis 2015.
    Correspondante locale SMAI. Co-organisation des rencontres SMAI Industrie à Rouen, 2016. Co-organisation du workshop "Integrability in Dynamical Systems and Control", 14-16 Nov. 2012, INSA de Rouen.
  • Thèse: Doctorat de Mathématique "Les frames intégrals et généralisés" de l'Université d'Etat de Moscou Lomonossov. Dir de thèse: T.P. Lukashenko, Univ. d'Etat de Moscou Lomonossov (Московский государственный университет имени М.В.Ломоносова >>>)

Publications

1. A. Zakharova, Total variation reconstruction from quadratic measurements, Numerical Algorithms, in press, 2016.
  2. Q. Lu, E. Fauvet, A.  Zakharova, O. Laligant, Entire reflective object surface structure understanding based on reflection motion estimation, Pattern Recognition Letters, Volume 68, Part 1, Pages 176-182, 2015.
  3. B. Mateï, S. Meignen, et A. Zakharova. On a (W)ENO-type multiscale representation based on quincunx refinement: application to image compression. Curves and surfaces, 473--487, Lecture Notes in Comput. Sci., 6920, Springer, Heidelberg, 2012.
  4. B. Mateï, S. Meignen, A. Zakharova, Smoothness Characterization and Stability of Nonlinear and Non-Separable Multiscale Representations", Journal of Approximation Theory 123, 1707-1728, 2011.
  5. B. Matei, S. Meignen and A. Zakharova, Smoothness of Nonlinear and Non-Separable Subdivision Schemes, Asymptotic Analysis 74 (3-4), 229-247, 2011.
  6. A. Zakharova, On the properties of generalized frames, Mathematical Notes, 2008, 83 :2, p. 210-220.
  7. A. Zakharova, Integral Riesz Systems and Their Properties, Vestnik Moskovskogo Universiteta, Seria 1. Matematika. Mekhanika, 2004, N 6 (Traduction anglaise dans ’Moscow University Mathematics Bulletin’, Allerton Press, New York, USA).

Proceedings et autres articles

• Lu, Qinglin; Laligant, O; Fauvet, E; Zakharova, A; Local Surface Curvature Analysis based on Reflection Estimation,  7th International Conference on Digital Image Processing (ICDIP) at Los Angeles, Proceedings of SPIE, Volume 9631 2015.
  • Lu, Qinglin; Laligant, O; Fauvet, E; Zakharova, A; Local Surface Orientation Analysis based on Reflection Estimation, Twelfth international conference on quality control by artificial vision, Proceedings of SPIE  volume 9534, pp. 146-149, 2015
  • A. Zakharova, On the properties of Integral Frames, in the Proceedings of the International
    Workshop on Geometry and Analysis, Abrau-Durso, Russia, 2004, p. 104-115 (en russe).
  • A. Zakharova, Integral Frames and Riesz Bases, Supplemento ai Rendiconti del Circolo Matematico di Palermo, Serie II, 2005, N 76, p.667-676.

Communications

• Wind velocity field approximation from sparse data: modelling and visualization on real dataset, T. Roy, D. Apprato, P. Alexandre, N. Forcadel, C. Gout, B. Jobard, C. Le Guyader, A. Zakharova, Curves and Surfaces, Paris, 2014.
  • A Three-Dimensional Registration Model Based on the Polyconvex Envelope of a Saint Venant-Kirchhoff Type Stored Energy, V. Salnikov, A. Zakharova & C. Le Guyader, Curves and Surfaces, Paris, 2014.